Fiecare schimbare de guvern a fost ca un blestem pentru proiectele de infrastrucutură: de la schimbări de traseu la suspendări de licitaţii, partidele au regândit de la cap la coadă structura infrastructurii. Nu face excepţie nici noul guvern. Sursa: Răzvan Bunea
Potrivit lui Bogdan Suditu, şeful serviciului Direcţiei Dezvoltare Teritorială din cadrul MDRT, conducerea ministerului nu are stabilită o poziţie oficială pentru următoarele şase luni privind realizarea parteneriatelor public- private.
"Rămânem într-o etapă de documentare, suntem atenţi la ce se întâmplă pe piaţa public- privată aşa încât când MDRT va decide continuarea parteneriatelor să fie sigur că nu investeşte în studiile de fezabilitate fără a avea garanţia că investiţia este rentabilă", a a sus acesta astăzi.
Acesta a menţionat că toate demersurile iniţiale până acum sunt analizate de tehnicieni, dar "dincolo de bunele intenţii şi de părerile tehnice există două elemente importante: finanţarea şi priorităţile guvernului. S-ar putea ca aceste parteneriate nefundamentate încă să nu fie considerate prioritare", a mai spus Suditu, menţionând totodată că sumele necesare realizării studiilor de fezabilitate şi prefezabilitate implică între 3 şi 10 % din valoarea proiectului.
Unul din proiectele celebre în care era implicat MRDT era Esplanada, unde problema o constituie faptul că sunt foarte mulţi proprietari privaţi în zona în care trebuie dezvoltat proiectul, care deţin documente pentru bucăţi de teren în acel perimetru care însă nu pot fi utilizate de proprietari şi din punct de vedere juridic împiedică dezvoltarea proiectului. Un alt proiect era construcţia de locuinţe în provincie şi în Capitală, zona Ghencea. În lucru mai era zona Alexeni, de lângă Urziceni, unde a existat un aeroport şi se pregătea dezvoltarea unui pol economic intermodal
Ce