Centrofarm, unul dintre primii cinci jucători de pe piața farmaceutică românească, după cifra de afaceri, s-a extins agresiv în ultimii cinci ani. De-acum, însă, lanțul de farmacii trece la reglaje de fineţe. Catia Rădulescu, coacţionar şi noul director general la Centrofarm, spune că deschiderea de noi farmacii apare în discuție doar dacă „identificăm spaţii de nerefuzat”, iar strategia declarată a companiei rămâne, în 2012, o dezvoltare fără riscuri.
CAPITAL: Aţi preluat, la 1 iunie, conducerea executivă a Centrofarm. Care este misiunea dumneavostră?
Catia Rădulescu: Să optimizez rezultatele financiare ale societăţii. Nu e acesta scopul oricărei firme? Vrem ca Centrofarm să facă profit (...) Firma a parcurs o perioadă de dezvoltare extensivă, care a coincis, din păcate, cu primii ani de criză, ceea ce a produs un rezultat financiar negativ. Am pierdut mai multe milioane de euro în această perioadă de criză, astfel încât se impunea consolidarea businessului. 2011 s-a încheiat, însă, cu un rezultat pozitiv. Am închis bilanţul cu o cifră de afaceri de 159, 27 milioane de lei (echivalentul a 35,6 milioane de euro) şi 2 milioane de euro profit (măsurat ca EBIDTA – profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare – n.red). Rezultatele au încurajat o schimbare în viziunea de business.
CAPITAL: Acţionarii nu erau mulumiţi de vechiul management?
CR: Nu e vorba de asta. Dorin Catană, care a preluat mandatul de director general în 2006, a ales să facă o schimbare în cariera lui. A fost un manager de construcţie. El a construit structura, echipa, a dezvoltat extensiv lanţul de farmacii care s-a dublat efectiv, până la 60 de farmacii. Acum, consolidăm afacerea şi lucrăm cu detalii. Tot mai fine.
CAPITAL: Şi ce anume presupune această schimbare de viziune?
CR: Ne propunem să reluăm creşterea cifrei de afaceri, d