O amplă campanie europeană încearcă să atragă în această perioadă atenţia consumatorilor români asupra drepturilor pe care le au. Sub sloganul “E dreptul tău! Acționează!” campania îşi propune să-i informeze pe consumatorii români ce să facă atunci când sunt nemulţumiţi de un produs proaspăt achiziţionat. Campania se concentrează pe garanția produselor, comerțul online și pachetele de vacanță.
Posturile de televiziune difuzează intens spoturi în care consumatorilor europeni li se atrage atenţia asupra drepturilor pe care le au atunci când aleg să achiziţioneze un produs fie dintr-un magazin sau fie online. Drepturile consumatorilor români Andreea Orosz şi magazinul european
Întrebarea cheie a campaniei “Ştiţi cine suntem noi?” a fost aleasă în contextul în care un Eurobarometru arăta că românii cred că trebuie să fii o persoană publică pentru ca drepturile tale să fie respectate atunci când te lovești de o problemă.
De altfel, realitatea arată că în general companiile nu pre se înghesuie să respecte drepturile consumatorilor români, după cum constată şi comisarul european pentru Sănătate și Consumatori, John Dalli.
“Ştim de asemenea, în urma unui sondaj pe care l-am realizat că românii se clasează printre consumatorii din UE care se bucură cel mai puţin de drepturile lor.
Legile europene au oferit drepturi cetăţenilor români atât acasă cât şi atunci când călătoresc în alte state europene. Acest lucru a făcut parte din procesul de aderare.
Dar adoptarea de legi este doar un pas înspre a oferi mai multe drepturi consumatorilor. Pentru ca aceste drepturi să fie şi puse în aplicare cetăţenii europeni tebuie să ştie unde pot găsi informaţiile şi consilierea potrivite atunci când se confruntă cu o problemă şi care sunt drepturile lor” a explicat comisarul european. Eurobarometru: Românii vor să ştie ce drepturi au
P