Şoc după şoc, asta e în sufletele elevilor care susţin, zilele acestea, Testele Naţionale. Acum, problematic este baremul de corectare la testul de limba română, în care se pare că s-a strecurat o greşeală care ar putea să-i coste scump pe copii. Şoc după şoc, asta e în sufletele elevilor care susţin, zilele acestea, Testele Naţionale. Acum, problematic este baremul de corectare la testul de limba română, în care se pare că s-a strecurat o greşeală care ar putea să-i coste scump pe copii.
Ieri, mai mulţi părinţi au protestat la Ministerul Educaţiei din cauza baremului greşit, însă fără sorţi de izbândă. “Ştim că a fost un subiect ambiguu, dar baremele nu se vor schimba. Sunt locuri pentru toţi în licee”, a fost răspunsul halucinant al ministrului interimar Liviu Pop (foto). Şeful de la Învăţământ ar trebui să plătească pentru această nouă bâlbă de la Testele Naţionale.
După ce, luni, la proba de limba română, elevii au fost puşi în dificultate de subiectul II, în care trebuiau să înţeleagă cum stă treaba cu un e-book (o carte electronică), ieri a apărut o nouă problemă. Se parecă autorii testului şi ai baremului de corectare au greşit răspunsurile care stabilesc notele la aceeaşi probă, cea de limba română. Unul din enunţuri le cerea elevilor să determine propoziţia subordonată din fraza: “Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii”.
Baremul de notare admite un răspuns contestat de elevi şi de profesori.
“E o construcţie interpretabilă. Pot fi corecte două variante de răspuns, deşi baremul recunoaşte doar una. Dacă admiţi o singură variantă, nu e corect faţă de copii. Cele 60 de sutimi cât valora răspunsul, înseamnă foarte mult la admiterea la liceu. Fraza ar pune probleme chiar şi studenţilor de la Litere”, ne-a explicat Andreea Diaconescu, profesor de limba română.
Din acest motiv, a fost deja iniţiată o petiţie pe internet, numită “Rev