Din ce in ce mai putini romani au bani sa isi achizitioneze o masina, doar corporatiile mari fiind cele care isi mai permit sa isi innoiasca parcul auto, potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
"Clientul principal a devenit o corporatie, de obicei internationala, care inca mai are o afacere destul de profitabila, astfel incat sa isi permita schimbarea parcului auto si are si resurse financiare", a sustinut vicepresedintele APIA, Brent Valmar, la conferinta Mediafax Talks about Auto Industry, care a avut loc miercuri.
"Persoanele fizice nu prea mai exista, si se vede si din faptul ca exista tichete pentru programul Rabla neutilizate. De aceea, programul trebuie suplimentat cat mai repede pentru ca sa fie cat mai accesibil pentru clienti", a continuat acesta.
Piata auto va continua declinul, iar profitabilitatea va fi zero in 2012
Potrivit datelor asocietiei, anul trecut 55% dintre masini au fost achizitionate de companii, iar 45% de persoane fizice.
Piata auto s-a redus in primele cinci luni cu 12,1%, la 34.467 unitati, vanzarile de autoturisme avand un ritm de scadere apropiat (11,9%), la 28.979 unitati. Livrarile de vehicule comerciale au scazut cu 13,2%, la 5.158 unitati, iar cele de autobuze cu 8,3%, la 330 unitati.
Din ce in ce mai putini romani au bani sa isi achizitioneze o masina, doar corporatiile mari fiind cele care isi mai permit sa isi innoiasca parcul auto, potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
"Clientul principal a devenit o corporatie, de obicei internationala, care inca mai are o afacere destul de profitabila, astfel incat sa isi permita schimbarea parcului auto si are si resurse financiare", a sustinut vicepresedintele APIA, Brent Valmar, la conferinta Mediafax Talks about Auto Industry, care