Cotidianul „Zi de Zi” şi Serviciul de Ambulanţă „Samaritanus” din Târgu-Mureş vă propun, începând de astăzi, o rubrică săptămânală în cadrul căreia vă vom prezenta aspecte diverse cu privire la serviciile şi noutăţile de interes general existente în cadrul Serviciul de Ambulanţă „Samaritanus”.
Deseori salvatorii se confruntă cu situaţii în care, ajunşi la locul unui eveniment unde victimele sunt inconştiente, nu au nici un fel de informaţii despre eventuale alergii la medicaţie sau boli cronice cum ar fi diabet, epilepsie, tuberculoza etc. Având în vedere progresul medicinei de urgenţă şi accentul care se pune pe primele minute de intervenţie într-o situaţie de urgenţă, importanţa acestui schimb de informaţii este aceea de a elimina lacunele informaţiilor medicale din istoricul pacientului. Potrivit Wikipedia, cu astfel de situaţii s-a confruntat şi britanicul Bob Brotchie angajat la Serviciul de Ambulanţă din Londra , în anul 2005 când a promovat programul numit ICE (In Case of Emergency – În Caz de Urgenţă).
În Caz de Urgenţă este un program care permite salvatorilor cum ar fi echipaje de ambulanţă, pompierilor şi poliţiştilor, precum şi personalului medical clinic, contactul cu o rudă a proprietarului unui telefon mobil pentru a obţine informaţii medicale. Acest program încurajează oamenii să introducă un contact în caz de urgenţă în agenda telefonului mobil sub numele de “ICE”. Alternativ, o persoană poate introduce mai multe contacte în caz de urgenţă sub numele de “ICE1″, “ICE2″, etc. Popularitatea acestui program s-a răspândit în Europa şi Australia şi a început să crească în America de Nord. Conform Wikipedia, în urma cercetărilor efectuate, o companie de telefonie multinaţională (Vodafone) a arătat că doar 25% din utilizatori, aveau asupra lor datele de contact a unei persoane în caz de accident. Programul a luat amploa