Un român trebuie să muncească doi ani fără să mănânce ca să-şi poată cumpăra o maşină de 10.000 de euro, arată studiile făcute de producătorii auto. La fel de rău stau lucrurile şi atunci când vine vorba de combustibil.
Mai exact, un român care cu un salariu brut de 446 euro pe lună trebuie să lucreze 23 de luni doar pentru a cumpăra o maşină de 10.000 de euro şi 343 de litri de benzină lunar, arată calculele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Prin comparaţie, cu salariul dintr-o lună, un austriac poate cumpăra de aproape 10 ori mai multă benzină decât un român.
Doar companiile mari îşi mai înnoiesc parcurile auto în această perioadă. Drept urmare, producătorii auto se tem că vor rămâne cu maşinile pe stoc. Deja uzina Dacia de la Mioveni a luat pauză patru zile din cauza supraproducţiei.
Anul trecut, 55% dintre maşinile noi din România au fost cumpărate de companii, iar 45% de persoane fizice. În prezent, România are 4,9 milioane de maşini în circulaţie, cu o vârstă medie de 11,5 ani.
Un român trebuie să muncească doi ani fără să mănânce ca să-şi poată cumpăra o maşină de 10.000 de euro, arată studiile făcute de producătorii auto. La fel de rău stau lucrurile şi atunci când vine vorba de combustibil.
Mai exact, un român care cu un salariu brut de 446 euro pe lună trebuie să lucreze 23 de luni doar pentru a cumpăra o maşină de 10.000 de euro şi 343 de litri de benzină lunar, arată calculele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Prin comparaţie, cu salariul dintr-o lună, un austriac poate cumpăra de aproape 10 ori mai multă benzină decât un român.
Doar companiile mari îşi mai înnoiesc parcurile auto în această perioadă. Drept urmare, producătorii auto se tem că vor rămâne cu maşinile pe stoc. Deja uz