Ministrul Educaţiei Liviu Pop a întărit afirmaţia făcută ieri în ceea ce priveşte imposibilitatea de a schimba baremul de corectare la proba de română din cadrul examenului de EVALUARE NAŢIONALĂ 2012, dar i-a invitat pe elevii care au răspuns altfel decât prevede baremul, să facă contestaţie.
“Avem pârghii să rezolvăm această situaţie. Este singura cale (contestaţia –n.r.) legală să reparăm ceva”, a declarat ministrul, subliniind faptul că repartizarea computerizată a elevilor în licee nu va fi afectată de ambiguitatea subiectului de la română.
"Ceea ce s-a întâmplat la evaluarea naţională este un semn că trebuie modificată legea educaţiei, eliminate aceste evaluări şi introdusă admiterea la liceu", a mai spus Pop.
Subiectul care i-a pus în dificultate pe absolvenţii de clasa a VIII-a care au susţinut luni proba la română din cadrul examenului de EVALUARE NAŢIONALĂ 2012, a fost cel care testa cunoştinţele de sintaxă a frazei. Astfel, elevii trebuiau să indice tipul de subordonată din frază “Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii”. Ei aveau de ales dintre trei variante de răspuns: a) atributivă, b) predicativă, c) subiectivă.
Potrivit baremului, răspunsul corect este c) subiectivă, dar mulţi elevi au răspuns b) predicativă, variantă susţinută şi de unii profesorii şi chiar un exemplu din Gramatica Academiei.
Cel mai controversat subiect: "De ce e subiectivă"
Ministrul Educaţiei Liviu Pop a întărit afirmaţia făcută ieri în ceea ce priveşte imposibilitatea de a schimba baremul de corectare la proba de română din cadrul examenului de EVALUARE NAŢIONALĂ 2012, dar i-a invitat pe elevii care au răspuns altfel decât prevede baremul, să facă contestaţie.
“Avem pârghii să rezolvăm această situaţie. Este singura cale (contestaţia –n.r.) legală să reparăm ceva”, a declarat ministrul, subliniind faptul că repartizarea comput