Compania romana de aviatie Romavia, infiintata dupa Revolutie pentru a asigura zborurile Presedintiei, Guvernului si ale Parlamentului, mai are la dispozitie un singur aparat de zbor, si acela inchiriat. In schimb, societatea a vandut un Boeing 707 pentru a plati unei firme apropiate conducerii, construirea unui hangar, ramas la stadiul de schita. Pe de alta parte, de doi ani, Romavia efectueaza cel mult doua curse lunar - toate zborurile fiind comerciale - si acumuleaza datorii de peste un milion de euro pe luna. Sursa imagine: ziuanews.ro
Compania se afla momentan in executare silita, cu zeci de dosare litigioase pe mesele instantelor de judecata. Cu toate acestea, ea continua sa functioneze si sa "toace" milioane de euro, reprezentand doar o vaca de muls pentru asa-zisa echipa manageriala aflata la conducerea societatii.
Dupa ce a adus Romavia in pragul colapsului, generalul Iuliu-Adrian Goleanu, presedinte si director al companiei, a fost schimbat din functie, in ianuarie 2011, cu Dan Clement Danaila, care a preluat postul de manager general. Aceasta a fost, de altfel, singura modificare in structura de conducere a societatii, in rest fiind pastrata in functie intreaga echipa manageriala de pana atunci. Pe de alta parte, dupa schimbarea directorului, companiei Romavia i-au fost sterese si datoriile de 1,5 milioane de euro acumulate la bugetul de stat. Dar, chiar si asa, compania a "reusit" intr-un singur an sa acumuleze alte datorii, cifrate la aproximativ 12 milioane de euro, ca urmare a managementului aplicat de fosta conducere si perpetuat de cea noua, formata, majoritar, tot din vechii directori.
Actuala conducere a Romavia, din care este nou doar directorul general Dan Clement Danaila - promovat in functie tot din cadrul companiei - se ocupa in principal de propria bunastare si nicidecum de soarta societatii pe care o manageriaza. Acest f