Piata auto din Romania va continua tendinta negativa si in acest an, iar profitabilitatea retelelor de distributie va ramane in jurul valorii zero, potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
"Scaderea vanzarilor a condus la o prabusire a cifrei de afaceri in perioada 2008-2010, cu 50% in 2010 fata de 2008. Estimarea este ca pentru 2011 reducerea va fi de 60%, iar cifrele din 2012 vor confirma continuarea acestui declin", a declarat Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), miercuri, la conferinta Mediafax Talks about Auto Industry.
"Pentru acest an, speram sa ajungem la 92.000 de autovehicule vandute, insa cifra de afaceri va continua sa scada, iar nivelul de profitabilitate a retelelor de distributie va ramane in jurul valorii de 0", a continuat acesta.
Pe de alta parte, el a precizat ca sunt multe firme in insolventa, care se confrunta cu o serie de probleme, cum ar fi lipsa de cash, intarzieri la plata a unor parteneri, probleme intampinate la rambursarea creditelor catre banci.
El a explicat ca scaderea pietei auto este cauzata de lansarea tarzie a programului Rabla, zvonurile legate de acesta, dar si puterea de cumparare redusa si importul ridicat de masini second-hand din ultimii ani.
"Puterea de cumparare a populatiei ne plaseaza la coada Europei. Cu un venit mediu de 446 de euro pe luna, un roman isi poate cumpara o masina la un pret acceptabil in 23 de luni si poate achizitiona 343 de litri de benzina. Comparativ, un austriac poate cumpara, cu un venit mediu castigat in tara sa, 2.600 de litri de combustibil", a mentionat Valmar.
De altfel, el a tinut sa sublinieze ca industria auto trebuie inteleasa ca o componenta importanta a economiei, deoarece ea contribuie cu 7-7,5% la PIB si este foarte importan