Google va lansa curând, în SUA, propria tabletă cu ajutorul grupului Asus, care va fi în concurentă directă cu Kindle Fire al celor de la Amazon.
Noua tabletă care va costa aproximativ 200 de dolari va fi lansată în San Francisco în zilele care urmează. Surse de la Boomberg au anunţat, conform mediafax, că ecranul va avea diagonala de 17.8 cm şi va avea ca sistem de operare ultima versiune de Android disponibilă.
Google încearcă să găsească o intrare pe piaţa tabletelor, care s-ar putea dubla ca volum în acest an, la 118,9 milioane unităţi vândute. Noua tabletă din gama Nexus nu va fi în concurenţă directă cu iPad-ul celor de la Apple, care deşi se încadrează într-o categorie superioară de preţ domină autoritar piaţa, cu o cotă de piaţă estimată de Gartner la 61%. Aria de piaţă apropiat cotei de 200 de dolari este dominată de Kindle Fire de la Amazon.com, care rulează o versiune puternic modificată a Android.
Pe piaţă există deja tablete Android, de la producători precum Samsung, HTC sau Motorola Mobility, companie cumpărată recent de Google pentru 12,5 miliarde de dolari. Google încearcă însă să monetizeze brandul Nexus şi pe nişa tabletelor şi se pare că a ales să pornească de la un model ieftin, încercând să atragă clienţii cu ultima versiune a Android la un preţ avantajos.
Aceaşi firmă de cercetare Gartner a estimat că iPad va rămâne tableta dominantă până în 2016, deşi va pierde treptat din cota de piaţă. În prezent, tableta Apple are peste 60% din piaţă, cotă care va scădea la 46% în 2016, potrivit Gartner. Între timp, cota de piaţă a Android ar putea creşte la 37%, de la 32% în prezent.
Cu toate acestea, Microsoft a ales să intre în concurenţă directă cu iPad, zvonurile indicând că tableta Surface va avea preţuri comparabile cu cele ale produsului rival de la Apple. Surface va apărea pe piaţă în a doua parte a anului, odată cu sis