EricssonConsumerLab a studiat modul în care un model mai inteligent de tarifare şi administrare a traficului mobil de date poate îmbunătăţi experienţa de utilizare, ajutându-i, în acelaşi timp, pe operatori să îşi asigure fluxurile de venit.
Studiul „Smarter Mobile Broadband” realizat de companie se bazează pe 2.300 de interviuri cu utilizatori de Internet mobil cu vârste cuprinse între 16 şi 59 de ani din SUA, Marea Britanie, Indonezia şi Brazilia.
Studiul a arătat că cele mai importante motive pentru care un utilizator alege un anumit plan de servicii de Internet mobil se referă la calitatea şi acoperirea oferită de reţele, planul de tarife al serviciilor de date şi uşurinţa cu care poate fi înţeleasă oferta de date. În plus, cercetarea Ericsson a scos la iveală anumite diferenţe între modurile în care utilizatorii percep conceptele de administrare şi tarifare a traficului. Spre exemplu, unele elemente au fost considerate atractive de utilizatori de pe toate pieţele, în timp ce altele au atras interesul utilizatorilor doar pe anumite pieţe, demonstrând astfel că, la nivel internaţional, nivelul de atractivitate al ofertelor variază de la ţară la ţară.
Cum să atragi noi clienţi
Mulţi operatori se confruntă nu doar cu nevoia de a atrage clienţi noi, ci şi cu necesitatea de a creşte nivelul de utilizare al serviciilor în rândul utilizatorilor existenţi.
Studiul Ericsson a identificat o serie de soluţii pentru aceste probleme: 40-45% dintre respondenţi au declarat că şi-ar folosi mai des telefoanele mobile pentru a naviga pe Internet dacă s-ar bucura de viteze de transfer mai mari; 30-45% au spus că un preţ mai scăzut pentru serviciile de date reprezintă un element cheie pentru a îmbunătăţi nivelul de utilizare al serviciilor de date; 30-40% au vorbit despre importanţa duratei de viaţă a bateriei telefoanelor mobile; iar alţi 30-40% din