Industria auto de pe piaţa locală a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri totală de 11,14 mld. euro, în creştere cu 7,8% faţă de anul anterior potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), iar pentru anul acesta se estimează atingerea unui nivel de 12,5 mld. euro.
"Din valoarea de aproape 11,2 miliarde de euro înregistrată anul trecut, doar 3,5 mld. euro au reprezentat Dacia şi Ford, iar restul reprezintă industria de componente. La noi în continuare există un imens potenţial care nu este încă exploatat", a declarat Constantin Stroe, preşedintele ACAROM şi vicepreşedinte al Dacia, în cadrul seminarului Mediafax Talks About Auto Industry organizat ieri în parteneriat cu Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Stroe a subliniat că România are în continuare avantajul forţei de muncă bine calificate şi al costurilor competitive, însă ţările emergente precum Marocul reprezintă o ameninţare tot mai mare. Renault a investit deja peste 1 mld. euro într-o uzină Dacia în Tanger, Maroc datorită costurilor mai scăzute cu forţa de muncă, dar şi cu transportul spre Europa de Vest.
Citiţi materialul integral pe www.zfcorporate.ro
Piaţa auto scade cu 17%, iar persoanele fizice mai cumpără doar una din trei maşini
Industria auto de pe piaţa locală a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri totală de 11,14 mld. euro, în creştere cu 7,8% faţă de anul anterior potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), iar pentru anul acesta se estimează atingerea unui nivel de 12,5 mld. euro.
"Din valoarea de aproape 11,2 miliarde de euro înregistrată anul trecut, doar 3,5 mld. euro au reprezentat Dacia şi Ford, iar restul reprezintă industria de componente. La noi în continuare există un imens potenţial care nu este încă exploatat", a declarat Constantin Stroe