Premierul i-a pus în vedere ministrului Educaţiei să facă propuneri pentru o evaluare corectă a lucrărilor, nu în favoarea cuiva
Referitor la controversatele subiecte de la limba română, ministrul Liviu Pop a afirmat că acestea demonstrează că programa şcolară este deficitară şi trebuie modificată
Controversatul subiect de la "Evaluarea naţională - limba română" a fost motiv de dispute şi ieri, de data aceasta între premierul Victor Ponta şi ministrul interimar al Educaţiei, Liviu Pop. Premierul Victor Ponta i-a cerut, ieri, ministrului interimar al Educaţiei, Liviu Pop, să prezinte "o propunere corectă" cu privire la baremul de corectare de la testele naţionale, spunând că a văzut că există dispute legate de rezolvarea unui subiect la proba de limba română.
"Domnule ministru, o să vă rog să ne informaţi care este poziţia cea mai raţională şi mai corectă şi faţă de desfăşurarea examenelor de Bacalaureat, dar şi faţă de testele naţionale. Am văzut disputa legată de baremul de corectare şi o să vă rog să ne faceţi o propunere. Aici nu vorbim de propuneri în favoarea cuiva, ci de propuneri corecte, pentru că trebuie să dăm dovadă de o evaluare corectă a ceea ce se întâmplă în această perioadă", a spus Ponta, citat de Mediafax.
În cazul subiectului "ambiguu" de la limba română, care a generat controverse, ministrul Liviu Pop declara marţi că lucrările sunt corectate în baza baremului deja stabilit. Ministrul Pop a precizat că Ministerul Educaţiei a cerut părerea mai multor specialişti, inclusiv de la Academia Română, iar "90 la sută" dintre aceştia s-ar fi pronunţat în favoarea rezolvării prevăzute în barem.
Ministrul a adăugat, însă, că subiectul controversat demonstrează că programa şcolară este deficitară şi trebuie modificată.
Propoziţie subiectivă sau predicativă?
La subiectul II al probei de luni, elevii au