Magazinele online sunt din ce în ce mai populare şi în ţara noastră, iar comandarea unor produse prin internet este preferată de tot mai mulţi români. Se spune că un magazin online este cea mai simplă afacere posibilă. Iată ce trebuie să ştii dacă vrei să îţi deschizi un magazin online!
Comerţul online este segmentul cu cea mai rapidă dezvoltare al comerţului din România, în condiţiile în care accesul la Internet şi utilizarea serviciilor online sunt în continuă creştere. Principalele avantaje ale acestui tip de comerţ pentru consumatori sunt cele de acces facil la o gamă completă de produse, simplitatea comparării şi a alegerii ofertelor, siguranţa tranzacţiilor, economia de timp şi de bani.
În plus, despre magazinele online se spune că sunt cele mai simple afaceri pentru că nu ai nevoie de sediu, angajaţi, depozite sau maşini. Doar cu o conexiune la Internet, poţi controla activităţile firmei şi poţi comercializa produse proprii sau marfă cumpărată de la mai mulţi furnizori.
Oare este atât de simplu? “Un astfel de bussines presupune, înainte de avea un site, să ai un concept cu privire la ce produse şi ce servicii vei vinde, care va fi strategia ta, către ce piaţă vinzi produsele, cât de mare e piaţa respectivă, care e competiţia pe piaţă etc”, declară Marius Ghenea, preşedintele Fit Distribution, companie ce deţine magazine precum PCFun.ro sau PCGarage.ro.
Ghenea spune că sunt mulţi care se entuziasmează în momentul de faţă la ideea deschiderii unui magazin online, uitând să cuantifice care e nişa sau segmentul de piaţa căruia i se adresează.
“Eu vorbesc cu mulţi antreprenori, iar majoritatea dintre ei mi-au demonstrat că nu făcuseră niciun fel de calcule cu privire la piaţă. Calculele sunt destul de cinice uneori pentru că dacă spui că eşti pe o nişă de produs care are o vânzare totală în România de 20 de milioane de euro