Lipsa infrastructurii şi a facilităţilor fiscale împiedică investiţiile în proiecte logistice şi totodată duc la o majorare cu 10-15% a preţurilor finale ale produselor comercializate în România, este de părere Dragoş Geleţu, director general al KLG Logistics România.
„Continuăm investiţiile, dar din păcate România este în urmă. Dacă vorbim de investiţii, trebuie să ne uităm la mai mulţi factori",a declarat joi Dragoş Geleţu, citat de Mediafax.
El a spus că vorbeşte în primul rând la infrastructură - autostrăzi, terminale, calea ferată, infrastructura intermodalară. "Toate acestea lipsesc. De asemenea este importantă infrastructura soft, adică tot ce înseamnă partea de fiscalitate, legislaţie, vamă, aportul pe care îl putem aduce aici astfel încât să facilităm importurile, dar şi partea comercială, respectiv marketingul, promovarea", a completat Dragoş Geleţu.
Alt factor care împiedică investiţii în logistic este şi cel educaţional, pentru că în afara asociaţiilor de profil şi câţiva antreprenori care ţin cursuri de specialitate nu există partea educaţională, este de părere reprezentantul Dragoş Geleţu.
El crede că este un moment oportun pentru ca autorităţile să sprijine acest domeniu.
"Există fundamente, sunt companii care vor să mute centre de distribuţie, de producţie mare, dar au probleme pentru că nu avem infrastructură fizică, infrastructură soft. Pe partea de fiscalitate sunt probleme legate de plata TVA, există directive europene în acest sens, dar România nu le aplică pentru că se pune problema reducerii gradului de colectare. Cu cât ajutăm mai mult companii mari să vină în România cu atât profităm mai mult din asta", a arătat Geleţu.
Toate acestea probleme se regăsesc în preţul final al produselor.
"În România din păcate avem un minim de 10-15% din partea de costuri logistice, din cauza infrastructurii, aceasta se tr