Atunci cand vine vorba despre intalniri fata in fata si evenimente propice pentru stabilirea de noi contacte (acel networking des pomenit), seminariile sunt primele la care ma gandesc. Subiectul are o importanta considerabila in activitatea unei societati de avocatura care se respecta. Desigur, ma refer la acele seminarii prin care avocatii urmaresc si pastrarea legaturilor mai vechi, si intretinerea reputatiei.
Asadar, imi doresc sa aduc un plus de valoare prin experienta pe care am acumulat-o in organizarea de seminarii si conferinte dedicate segmentului despre care va scriu deja de cateva luni.
Inainte de a incepe sa scriu cronici (de abia astept sa scriu si astfel de texte!), vin cu o serie de puncte elementare care va pot ajuta in practica. Lista e mult mai lunga si poate fi organizata cronologic, urmand pasii firesti ai organizarii ordonate. Scopul articolului meu este acela de a evidentia numai cateva puncte, asa ca le mentionez in ordinea in care imi vin in minte.
Un prim punct de urmarit este subiectul seminarului. Ca sa scoateti oamenii din birouri si sa-i aduceti intr-o sala de seminar, conteaza mult ca tema de discutie sa fie de interes si de actualitate.
Un al doilea element esential este acela al unui plan de eveniment bine pus la punct, care sa includa toate detaliile. Atunci cand organizez astfel de seminarii, consider ca este indicat sa ma pun in pielea participantului. Lucrurile se aseaza mult mai bine astfel si imi este mult mai usor sa prevad chestiuni de finete.
Pe cat posibil, ma asigur ca avocatii vorbitori sunt bine pregatiti, ca au prezentari pe intelesul celor ce urmeaza sa participe. E drept, e dificil sa-i critic, insa imi asum rolul de voce a observatorului. Cu intentii bune, in mod evident. O prezentare slaba va dauna in mod sigur imaginii societatii de avocatura, asa ca e spre interesul meu si al clie