Zâna zânelor Andreea Marin Bănică nu se ocupă doar cu stors lacrimi în direct, ci şi cu stors românii de bani. Un prieten mi-a arătat, deunăzi, un plic primit de la revista Reader’s Digest, pe care scrie “ATENŢIE: Găsiţi în plic un mesaj de la Andreea Marin Bănică”.
Deschide omul plicul şi găseşte un mesaj în care vedeta îi spune cât de serios e concursul şi în care îi recomandă să participe la el.
Pe scurt, cel de-Al Nouălea Concurs Reader’s Digest (deci au mai fost cel puţin opt runde de vrăjeli din astea) arată în felul următor: Cumperi o carte despre alimente sănătoase, în valoare de 50 de lei, şi ai şansa să câştigi 70.000 de euro şi un Volkswagen Tiguan în valoare de 25.000 de euro.
Trec peste faptul că materialele Reader’s Digest sunt realizate (text şi grafică) într-o manieră care încearcă să te facă să te vezi deja câştigător. Problema cea mai mare e următoarea: prietenului meu i s-a spus că la concurs participă doar 0,02% dintre români, care “s-au calificat” la el.
Un calcul simplu ne arată următoarele: 0,02% din Populaţia României înseamnă, cu indulgenţă, 4.000 de persoane. Dacă TOATE persoanele astea ar cumpăra cartea, Reader’s Digest ar realiza un venit de aproximativ 46.000 de euro (4.000 înmulţit cu 11,5 euro, cât e cartea). Deci de două ori mai mic decât valoarea totală a premiilor. Să fie Reader’s Digest de fapt o organizaţie de caritate? Mă îndoiesc serios. E ceva putred la mijloc.
Netul e plin de oameni care se plâng de campaniile Reader’s Digest şi o critică pe Andreea Marin că îşi asociază imaginea cu ele. “Diva” nu pare însă deranjată, ba chiar a vorbit în 2008, pentru amosnews.ro, despre subiectul ăsta:
Colaborez cu respectiva editură de circa trei ani şi am în acest sens un contract cu ei. Este o chestie legală, adevărată, iar premiile chiar se dau dacă persoanele le câştigă.
Sunt convins că, din punct d