Vânzările de aparate de aer condiţionat vor creşte în acest an cu 14%, la 15 milioane de euro, şi cu 7% în volum, la circa 58.000 unităţi, estimează lanţul de retail electro-IT Flanco.
Evoluţia este determinată de creşterea numărului de locuinţe noi şi de schimbarea profilului cumpărătorului, interesat în mai mare măsură de servicii suplimentare, precum garanţii extinse sau instalarea echipamentelor, potrivit companiei.
„Peste 55% din vânzările de aparate de aer condiţionat dintr-un an se înregistrează doar în lunile iunie şi iulie. Achiziţia acestui tip de produse stă încă sub semnul cumpărăturilor sezoniere, de necesditate“, a declarat Cătălin Marin, product management director Flanco.
Alt criteriu de alegere a produselor este reprezentat de tehnologiile moderne de care dispun aparatele de aer condiţionat. Tehnologia inverter, filtrele Full HD, ventilaţia 3D şi curăţarea automată a filtrelor scad cheltuielile de întreţinere, dar mai ales costurile de consum energetic, cu până la 50%.
Aproape trei sferturi din totalul aparatelor vândute în acest an vor avea o putere de 12.000 BTU, estimează Flanco.
Compania notează că în ultimele două săptămâni vânzările de aparate de aer condiţionat în reţeaua proprie s-au triplat faţă de perioada anterioară. Cel mai bine vândute produse sunt cele de capacitate de 12.000 BTU, cu preţuri între 1.200 lei şi 1.400 lei.