Piata de retail modern din Brasov mai poate absorbi 45.000-65.000 metri patrati de retail modern pana in 2015, potrivit unui studiu DTZ. Insa lista investitiilor anuntate deja in zona include 7 noi proiecte. Care sunt cele care vor avea succes?
Stocul de retail modern din Brasov se situeaza in prezent la 52.206 metri patrati si este format preponderent din centre de dimensiuni mici si medii, dintre care niciunul nu detine o pozitie dominanta in oras, din punct de vedere al conceptului, al masei critice sau al mixului de chiriasi.
Cele mai multe centre au fost lansate intre 2004 si 2008 si au suprafete ce nu depasesc in general 10.000 metri patrati. Stocul de retail modern din Brasov in 2012 este format din Eliana Mall (2004, 10.000 mp), Macromall (2005, 7.506 mp), Magnolia Center (2006, 7.600 mp), Unirea Shopping Center Brasov (2008, 18.000 mp), Brasov Retail Park (2012, 5.300 mp) si Carrefour Gallery (3.800 metri patrati).
Cu un stoc mediu de 0,214 metri patrati per locuitor, Brasov prezinta inca un potential semnificativ pentru noi dezvoltari, mai ales prin comparatie cu orase diferite din Polonia, Cehia sau Ungaria, considera analistii DTZ.
Lista doritorilor
7 noi proiecte de retail au fost anuntate in Brasov pentru anii ce urmeaza, dintre care trei au date de livrare inainte de 2015.
“Piata nu are potentialul de a absorbi intreg stocul anuntat spre livrare si consideram ca proiectul sau proiectele care se vor lansa primele au cele mai mari sanse de succes, daca sunt dezvoltate corespunzator, in termeni de locatie, masa critica, mix de chiriasi, concept etc”, a comentat Razvan Sin, head of retail department, DTZ Echinox.
Un singur proiect va fi livrat in Brasov in 2013: Coresi Shopping Center (foto), dezvoltat de Immochan si inchiriat de DTZ Echinox. Centrul comercial va fi situ