Românii care vor să îşi achiziţioneze pachete turistice către diferite destinaţii din ţară şi din străinătate trebuie să acorde o atenţie deosebită agenţiilor de turism cărora li se adresează pentru obţinerea unor astfel de servicii.
De la începutul anului 2012 şi până în prezent la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti (CPCMB), aflat în subordinea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), au fost primite 119 reclamaţii din partea clienţilor nemulţumiţi de serviciile oferite de agenţiile de turism, conform datelor transmise gândul.
Plângerile depuse de către clienţii care au întâmpinat neplăceri au vizat 28 de operatori economici.
Primul loc al topului celor mai reclamate agenţii de turism, în perioada 1 ianuarie - 26 iunie, este ocupat de Shell Tour, o agenţie ai cărei proprietari au fost şi sancţionaţi în urma controalelor inspectorilor ANPC cu suma de 30.000 de lei.
La polul opus, 12 dintre cei 28 de operatori economici au fost reclamaţi la ANPC doar o singură dată, în prima jumătate a acestui an.
Printre nemulţumirile clienţilor s-au numărat schimbarea locului de cazare, probleme legate de condiţiile igienico-sanitare sau de transport, dar şi informarea cu privire la ora zborului şi la conţinutul meniurilor.
Top 10 cele mai reclamate agenţii de turism în 2012
1. Shell Tour - 19 plângeri
2. Rex Travel - 16 plângeri
3. Big Travel - 12 plângeri
4. Concept Travel - 9 plângeri
5. Queen Travel - 8 plângeri
6. Europa Travel - 6 plângeri
7. Cara Travel - 5 plângeri
8. Virgin Tour - 4 plângeri
9. World Travel Experience - 4 plângeri
10. Cristian Tour - 3 plângeri
În urma controalelor efectuate, inspectorii autorităţii au constatat faptul că reclamaţiile depuse au fost întemeiate doar în cazul a patru agenţii de tu