Ministerul american al Agriculturii (USDA) a lansat o campanie publicitară radiofonică în decursul ultimelor luni pentru a convinge mai mulți cetățeni să participe în programe de bonuri pentru alimente (food stamps).
CNN estimează că, în acest scop, USDA a cheltuit între 2,5 și 3 milioane de dolari pe reclame direcționate în special la persoanele în vârstă și la minoritatea hispanică.
„Cercetările au arătat că multe persoane, în special persoane în vârstă cu venituri mici, muncitori necalificați și imigranți în mod legal, nu înțeleg cerințele acestui program”, a declarat Kevin Concannon, sub-secretarul USDA pentru CNN.
Ministerul speră ca publicitatea radiofonică să ofere mai multe informații despre acest program. Mare parte din stigma asociată cu folosirea acestor bonuri alimentare a scăzut mai ales după introducerea unui card similar cu cel de debit numit EBT, pe care clienții îl pot folosi fără a fi identificați ca atare.
Anul trecut, un număr record de 45 de milioane de americani a profitat de programul de bonuri alimentare (numit SNAP) iar acest număr a crescut la 46,5 milioane în luna martie, conform USDA. Dar chiar și în condițiile acestei creșteri, doar un sfert dintre americanii eligibili participă în acest program, conform informațiilor obținute de CNN.
Ceilalți 75% dintre consumatori care nu profită de acest program renunță lunar la un beneficiu de 133,85 de dolari pe persoană. Pentru a putea participa în programul SNAP, o persoană trebuie să aibă un venit lunar sub 1.180 de dolari și resurse financiare aflate sub 2.000 de dolari (3.250 de dolari în cazul în care cel puțin o persoană din gospodărie are peste 60 de ani sau este invalidă).