Programul "Rabla" ar trebui să fie suplimentat, astfel încât să fie cât mai accesibil clienţilor, şi aplicat fără întârzieri
Se impune luarea unor măsuri fiscale care să promoveze deţinerea maşinilor mai puţin poluante şi corectarea legislaţiei autorizării de service-uri
Valmar: Piaţa de autovehicule va continua trendul negativ în acest an, iar profitul reţelelor de distribuţie va rămâne în jurul pragului zero
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) caută soluţii de revigorare a pieţei, printre variantele luate în calcul numărându-se suplimentarea urgentă a programului "Rabla", astfel încât să fie cât mai accesibil pentru clienţi, evitarea întârzierilor de aplicare a acestuia, luarea unor măsuri fiscale care să promoveze deţinerea de maşini mai puţin poluante şi corectarea şi corelarea cadrului legal de autorizări de ateliere de reparaţii.
Potrivit APIA, piaţa de autovehicule va continua trendul negativ în acest an, iar profitul reţelelor de distribuţie va rămâne în jurul a zero, în condiţiile în care în primele cinci luni media profitabilităţii la nivelul industriei este negativă.
"Scăderea vânzărilor a condus la o prăbuşire a cifrei de afaceri în perioada 2008-2010, cu 50% în 2010 faţă de 2008. Estimarea este că pentru 2011 reducerea va fi de 60%, iar cifrele din 2012 vor confirma continuarea acestei prăbuşiri. Cifra de afaceri va continua trendul negativ în acest an", a declarat, ieri, Brent Valmar, vicepreşedintele APIA, la o conferinţă organizată de Mediafax pe tema industriei auto.
"Trebuie să ne concentrăm cu toate eforturile spre sprijinirea producţiei locale. Industria locală are resurse să acopere necesarul de pe piaţă, la costuri rezonabile", a afirmat Valmar estimând că pentru creşterea gradului de întinerire a parcului auto ar trebui luată în calcul casarea a 100.000 de maşini pe an.