Flanco estimează că piața aparatelor de aer condiționat va crește cu 14% în 2012 față de 2011, ajungând la valoarea de circa 15 milioane euro. La nivel de volum, creșterea va fi de circa 7%, până la aproximativ 58.000 unități.
Creșterea numărului de locuințe noi, precum și schimbarea profilului cumpărătorului sunt principalii factori care generează evoluţia pozitivă a segmentului de aparate de aer condiţionat, în 2012.
“Peste 55% din vânzările de aparate de aer condiţionat dintr-un an se înregistrează doar în lunile iunie-iulie. Achiziţia acestui tip de produse stă încă sub semnul cumpărăturilor sezoniere, de necesitate. Cu toate acestea profilul cumpărătorului cunoaşte o uşoară modificare. În 2012, clientul Flanco este mult mai atent la serviciile suplimentare de care poate beneficia post-cumpărare, servicii care fac diferenţa pe o piaţă atât de dinamică precum cea a retail-ului electroIT, spre exemplu Garanţia All Inclusive sau serviciul de instalare”, declară Cătălin Marin, Product Management Director Flanco.
Un alt criteriu de alegere al produselor îl reprezintă și tehnologiile moderne de care dispun aparatele de aer condiționat de pe piață. Tehnologia inverter, filtrele Full HD, ventilația 3D, curățarea automată a filtrelor scad cheltuielile de întreținere dar mai ales costurile de consum energetic cu până la 50%.
În 2012, ponderile pentru aparate de aer condiționat în funcție de putere vor fi:
În ultimele două săptămâni, vânzările de aparate de aer condționat în rețeaua Flanco s-au triplat față de perioada anterioară. Cel mai bine vândute produse sunt cele de capacitate de 12.000 BTU, cu prețuri între 1.200 - 1.400 lei.