Ieri, în jurul prânzului, ministrul Educației, Liviu Pop, a spus ferm că baremul la Limba și literatura română, din cadrul Evaluării naționale, nu se modifică, dar i-a îndemnat pe elevi să depună contestație dacă au dat răspuns greșit la subiectul controversat. După câteva ore s-a răzgândit: fie că depun sau nu contestație, elevii vor primi punctajul aferent dacă au scris că subordonata este subiectivă sau predicativă. Baremul a fost modificat. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Scandalul ”subiectiva, predicativa” de la Evaluarea națională a devenit un spectacol tragicomic. Singurii care nu râd sunt elevii și părinții lor care, de două zile, încearcă să afle cum va fi punctat subiectul ambiguu, în care li se cerea să stabilească dacă subordonata din ”Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii” este subiectivă sau predicativă.
ACTUL 1: Baremul este corect, nu se schimbă!
Prima veste din partea Ministerului Educației a venit în prima zi de după examenul la Limba și literatura română, adică marți. ”Am consultat toți inspectorii de limba română, o parte din cercetătorii Academiei Române și chiar dacă subiectul este ambiguu, conform lor, baremul este corect", a spus el, convins fiind că ”nu se pot schimba regulile în timpul jocului”.
ACTUL 2: Baremul nu se schimbă, dar subiectul ambiguu nu va afecta intrarea la liceu
În ziua următoare, adică miercuri, în jurul prânzului, discursul a fost altul. Ministrul le-a transmis elevilor și părinților că, deși baremul nu se schimbă, dacă cei care au scris că subordonata este predicativă depun contestaţie "nu vor fi afectaţi de punctajul la acel subiect în procesul de repartizare la liceu". Declarația lui a fost privită cu suspiciune. "Nu se poate să nu schimbi baremul şi să spui că, totuşi, elevii nu vor fi afectaţi de subiectul respectiv. Cred că ministrul nu a vrut să îşi asume foarte clar decizia", a spus prof