Efectele crizei economice sunt tot mai evidente si in mass-media, unul dintre acestea ar putea consta in reconsiderarea rolului jurnalistului. Directorii BBC le-au cerut reporterilor sa vina cu idei de business care sa creasca castigul grupului. Vezi cum privesc cei din presa locala aceste schimbari.
Mesajul conform caruia jurnalistii de la BBC ar trebui sa gaseasca modalitati care sa creasca veniturile companiei i-a socat pe angajati, care sunt ingrijorati ca aceste cerinte, ce tin de marketing, s-ar putea sa compromita calitatea si standardele editoriale din presa.
Potrivit analistului media Iulian Comanescu, “acest gen de presiune exista deja in redactiile romanesti, unde din punctul de vedere al veniturilor este jale, dar sunt publicatii care au gasit solutii onorabile."
In opinia acestuia, "faptul ca business-ul se amesteca cu jurnalismul chiar in locul unde a inceput televiziunea marcheaza sfarsitul unei iluzii, aceea ca de afaceri se ocupa o persoana sau o parte a organigramei si de continut, de editorial, o alta”.
Ideea ca exista oameni care au stiut sa combine o viziune de business cu o alta, editoriala, intr-un mod foarte precis si pe de alta parte onorabil, sa creeze un raport functional intre interesele comerciale si interesul public, sustinuta de Comanescu, este impartasita si de directori din mass-media precum Claudiu Serban sau Daniel Apostol, ori ziaristul Cornel Nistorescu, care au acceptat sa comenteze subiectul pentru DailyBusiness.ro
Presa din intreaga lume va adopta acest gen de strategii. Romania urmeaza trendul
“Media trebuie sa-si redefineasca relatia cu propriile surse de venit, atata timp cat cititorii nu mai vin la fel de multi la ea - si nu ma refer la ce se intampla in Romania, ci mai ales la ce e afara”, afirma Comanescu, amintind ca si in Romania exista cel putin un ma