După ce autoritățile au anunțat că vor puncta atât varianta de răspuns „subiectivă”, cât și pe cea „predicativă”, la unul dintre subiectele de la proba de limba română, mai mulți părinți nemulțumiți au depus, astăzi, la Ministerul Educației, o nouă petiție prin care cer să se considere corectă și varianta „atributivă”.
Părinții ai căror copii au dat acest răspuns la proba de luni susțin că „o serie de profesori cu reputație” le-au spus că și varianta atributivei ar putea fi luată în calcul, pe lângă cele două aflate deja în discuție- subiectivă și predicativă. Acest lucru ar însemna, mai degrabă, anularea subiectului, pentru că toate variantele de răspuns ar fi corecte.
"O serie întreagă de profesori cu reputație au considerat și varianta atributivă ca fiind una ce putea fi acceptată ca fiind corectă, pentru a justifica de ce chiar și copii cu rezultate foarte bune la olimpiade au selectat atributiva la subiectul mult controversat de la evaluarea de la Limba română.
Avem fraza «Ceea ce mă jeneaza este dificultatea rasfoirii». În situația inversării frazei în mod logic și a eliminării emfazei exprimării, fraza devine: «Dificultatea răsfoirii este ceea ce ma jenează». Subordonata din frază e propoziția «ce mă jenează», care stă pe lângă «ceea» (sau «aceea» sau «problema») și o determină atributiv.
Adresăm în mod public dorința noastră de a se anula acest subiect controversat și a se redistribui punctajul sau de a se da maximum de puncte indiferent de răspunsul a), b) sau c).", se arată în comunicatul trimis de părinți.
"Cu alte cuvinte, tezele ar trebui notate ca și cum acest subiect nu ar există", spune unul dintre semnatatii petiției.
Răspunsul oficial al Academiei Române în disputa „subiectivă-predicativă”
În ceea ce privește celelalte două variante de răspuns-subiectivă și predicativă- lucrurile au fost deja elucidate de lingvișt