Harta autostrazilor spre Europa: Cand vom merge si la nemti, si la italieni, si la turci. In momentul de fata, Romania nu are nicio autostrada pana la granita, motiv pentru care o iesire cu masina intr-o excursie in Europa de Vest sau la o plaja turceasca in conditiile unui drum mai scurt este imposibila acum. Vestea buna este ca autostrazile cu impact international apar tot mai mult in prim plan, se fac proiecte si se traseaza harti cu ceea ce vom putea in viitor. Vestea si mai buna este ca de aceste proiecte se ocupa in special vecinii de langa noi, ceea ce ne da sansa de a spera ca vor deveni realizabile intr-un numar de ani mai mic decat daca ne-am fi ocupat noi. Continuarea in Capital.
Care europeni muncesc si care castiga: 7 mituri despre productivitate. Vestea buna: Romania are cea mai rapida crestere din UE. Vestea proasta: e inca la coada clasamentului. La intrebarea de ce romanii sunt in urma altor europeni ca nivel de trai, raspunsul tipic este productivitatea scazuta, adica un raport mic intre PIB si munca. Variatia oricaruia dintre indicatori poate influenta rezultatul final, astfel ca tinta este dificil de urmarit iar confuziile apar usor. Iata cateva dintre concluziile false care au facut cariera de-a lungul timpului, scrie EVZ.
Planuri noi, la a treia varianta: autostrada pe ruta Pitesti - Craiova - Calafat, in parteneriat public-privat. Zona de Sud-Vest a Romaniei, considerata un pol al industriei auto, ar urma sa fie conectata la reteaua nationala de autostrazi printr-o autostrada noua, care va lega Pitesti de Craiova si care va continua pana la Calafat, in contextul in care podul peste Dunare Calafat - Vidin va fi finalizat in luna noiembrie a acestui an, a anuntat Ministerul Transporturilor. Acest proiect reprezinta o prioritate pe termen scurt a Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, a declarat secretarul general ad