Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar consideră că hotărârea Ministerului Educaţiei de a modifica baremul probei de limba română de la evaluarea naţională este una "incorectă, luată pe fondul unor presiuni".
"Această decizie afectează credibilitatea Ministerului Educaţiei - gestionarul sistemului de educaţie din România. Baremul de corectare al unor probe nu se stabileşte în Piaţa Universităţii şi nici pe stradă, în faţa ministerului şi nici nu ţine cont de statistica răspunsurilor date la proba respectivă. Cum va putea ministerul să oblige profesorii de limba română să accepte că o propoziţie subordonată poate fi şi subiectivă, şi predicativă, în aceeaşi structură a frazei?", spune preşedintele Federaţiei, Mihaela Gună, care sugerează că decizia ministerului a fost luată ca urmare a protestelor părinţilor adunaţi în faţa ministerului.
Federaţia Asociaţiilor de Părinţi susţine că a primit deja "semnale că părinţii elevilor care au răspuns corect ar putea adopta aceeaşi metodă a ieşirii în stradă, pentru a-şi susţine punctul de vedere".
"Îşi va schimba Ministerul Educaţiei, în aceste condiţii, decizia? Ce mesaj primesc elevii, indiferent că au răspuns corect sau greşit, în faţa acestor bâlbâieli? Corectitudinea răspunsurilor la teste este influenţată de ieşirea în stradă? Dacă la nivelul Academiei Române subiectul este atât de controversat, înseamnă că acesta nu avea ce căuta la un examen pe care-l susţin copiii cu vârsta de 14 ani", se mai arată într-un comunicat semnat de Gună și citat de Mediafax.
În acest context, Federaţia propune Ministerului Educaţiei să confere liceelor autoritatea şi responsabilitatea elaborării subiectelor şi organizării concursului de admitere al copiilor, conform principiului descentralizării.
Ministrul interimar al Educaţiei, Liviu Pop, a decis, miercuri seară, sc