Retailerul electro-IT, Flanco, estimează că piaţa aparatelor de aer condiţionat va creşte cu 14% în 2012 faţă de 2011, ajungând la valoarea de circa 15 milioane euro. La nivel de volum, creşterea va fi de circa 7%, până la aproximativ 58.000 unităţi, se arată într-un comunicat al companiei. Creşterea numărului de locuinţe noi, precum şi schimbarea profilului cumpărătorului sunt principalii factori care generează evoluţia pozitivă a segmentului de aparate de aer condiţionat, în 2012.
"Peste 55% din vânzările de aparate de aer condiţionat dintr-un an se înregistrează doar în lunile iunie-iulie. Achiziţia acestui tip de produse stă încă sub semnul cumpărăturilor sezoniere, de necesitate. Cu toate acestea, profilul cumpărătorului cunoaşte o uşoară modificare. În 2012, clientul Flanco este mult mai atent la serviciile suplimentare de care poate beneficia post-cumpărare, servicii care fac diferenţa pe o piaţă atât de dinamică precum cea a retail-ului electroIT, spre exemplu garanţia All Inclusive sau serviciul de instalare", declară Cătălin Marin, Product Management Director Flanco.
Un alt criteriu de alegere a produselor îl reprezintă şi tehnologiile moderne de care dispun aparatele de aer condiţionat de pe piaţă. Tehnologia inverter, filtrele Full HD, ventilaţia 3D, curăţarea automată a filtrelor scad cheltuielile de întreţinere, dar mai ales costurile de consum energetic cu până la 50%.
În ultimele două săptămâni, vânzările de aparate de aer condiţionat în reţeaua Flanco s-au triplat faţă de perioada anterioară. Cel mai bine vândute produse sunt cele de capacitate de 12.000 BTU, cu preţuri între 1.200 - 1.400 lei.
Retailerul electro-IT, Flanco, estimează că piaţa aparatelor de aer condiţionat va creşte cu 14% în 2012 faţă de 2011, ajungând la valoarea de circa 15 milioane euro. La nivel de volum, creşterea va fi de circa 7%, până la aproximativ