DTZ: Raportat la numărul de locuitori şi puterea de cumpărare, oraşul poate absorbi doar două centre
comerciale
Şapte noi proiecte de retail au fost anunţate în Braşov pentru anii următori, dintre care trei au date de livrare înainte de 2015
Piaţa de retail din Braşov ar putea deveni suprasaturată în următorii trei ani, având în vedere faptul că, raportat la numărul de locuitori şi la puterea de cumpărare, oraşul poate absorbi doar două centre comerciale din şapte anunţate, conform unui studiu realizat de compania DTZ.
Potrivit datelor companiei, piaţa de retail din Braşov este formată preponderent din proiecte mici şi medii şi mai poate absorbi până la 65.000 de metri pătraţi de mall-uri, outlet-uri sau galerii comerciale, în următorii trei ani.
"Piaţa de retail modern din Braşov mai poate absorbi 45.000 - 65.000 de metri pătraţi de retail modern până în 2015, sub formă de mall-uri, centre de tip outlet, galerii comerciale etc. Stocul de retail modern din Braşov se situează în prezent la 52.206 metri pătraţi, format preponderent din centre de dimensiuni mici şi medii, dintre care niciunul nu deţine o poziţie dominantă, din punct de vedere al conceptului, al masei critice sau al mixului de chiriaşi. Cele mai multe centre au fost lansate între 2004 şi 2008 şi au suprafeţe ce nu depăşesc 10.000 de metri pătraţi", se arată într-un studiu al companiei de consultanţă imobiliară DTZ.
Potrivit studiului, cu un stoc mediu de 0,214 metri pătraţi pe locuitor, Braşovul prezintă încă un potenţial semnificativ pentru noi dezvoltări, mai ales prin comparaţie cu oraşe din Polonia, Cehia sau Ungaria.
Şapte noi proiecte de retail au fost anunţate în Braşov pentru anii următori, dintre care trei au date de livrare înainte de 2015.
"Piaţa nu are potenţialul de a absorbi întreg stocul anunţat spre livrare şi considerăm că proiectul s