Reţelele de comerţ modern ar putea termina anul cu circa 1.000 de magazine după circa 16 ani de prezenţă pe piaţa locală. Astfel, până la finele acestui an mai sunt de deschis peste 160 de unităţi care li se vor adăuga celor 88 inaugurate de la începutul lui 2012.
"Anul acesta vrem să deschidem 40 de magazine noi, mai multe decât cele 25-30 anunţate la începutul anului de Profi. Continuăm să ne extindem pentru că încă mai sunt oportunităţi în piaţă", spune Cristian Nacu, partener în cadrul fondului de investiţii Enterprise Investors, proprietarul lanţului de magazine Profi.
Alături de Profi, pe lista celor mai agresivi retaileri în expansiune se mai numără Mega Image şi Lidl. Jucătorii din retailul modern au investit circa 100 de milioane de euro în primele şase luni ale acestui an (semestrul I - S1) în deschiderea a 88 de magazine.
În aceeaşi perioadă a fost închis un hipermarket Real şi şi-a făcut ieşirea din retailul local Minimax Discount, reţea deţinută de omul de afaceri Dinu Patriciu. Aceasta a intrat în insolvenţă şi a închis toate cele 58 de magazine. Planurile de expansiune anunţate de comercianţi, cele mai ambiţioase de până acum, vin în contextul în care în primele patru luni consumul a avansat cu circa 4% după un declin cumulat în perioada 2009-2011 de aproape 20%.
Citeşte materialul integral pe www.zfcorporate.ro
Cu gândul la revenirea consumului retailerii au mai investit 100 mil. euro în 88 de supermarketuri în primul semestru
Reţelele de comerţ modern ar putea termina anul cu circa 1.000 de magazine după circa 16 ani de prezenţă pe piaţa locală. Astfel, până la finele acestui an mai sunt de deschis peste 160 de unităţi care li se vor adăuga celor 88 inaugurate de la începutul lui 2012.
"Anul acesta vrem să deschidem 40 de magazine noi, mai multe decât cele 25-30 anunţate la începutul anului de