- Economic - nr. 125 / 29 Iunie, 2012 Da, asa este! In ce consta aceasta noua taxa aplicata din 2012? In publicarea in Monitorul Oficial a actelor, pentru simplul fapt ca o firma isi prelungeste contractul de inchiriere cu proprietarul spatiului in care se afla sediul firmei (in cazul nostru SC Locativ, Consiliul local TarguMures ne prelungesc contractul prin act aditional din sase in sase luni, incat platim 334 de lei/an, in loc de 48 de lei, cat era pana acum). Pana la sfarsitul anului 2011, aceasta taxa platita la Registrul Comertului costa firma 48 de lei. Din acest an, aceasta taxa s-a majorat la 167 de lei, suma care consta in: 104 lei virati la Monitorul Oficial ca taxa de publicare, 30 de lei pentru prelungirea valabilitatii resedintei sediului, 10 lei taxa de transmitere a actelor pentru publicare in M.O., 20 de lei fonduri de lichidare, 3 lei fond buletin, in total 167 de lei, cu 119 lei mai mult decat anul trecut. Pana in ziua de 27 iunie 2012, beneficiarul celor 104 lei platiti in plus la Registrul Comertului era Camera Deputatilor (la care se adauga inca 10 lei pentru transmiterea actelor la M.O.) Mai exact, parlamentarii care si-au majorat substantial retributiile, veniturile, sfidand criza mult trambitata si pe restul bugetarilor, carora li s-au redat doar 8% din 25% cu cat li s-a taiat din salarii in anul 2010. Asa cum am mentionat, pana in 27 iunie a.c., suma de 104 lei incasata de M.O. era virata Camerei Deputatilor, careia era subordonata aceasta publicatie din timpul domnitorului Alexandru Ioan Cuza. Din 27 iunie, Regia Monitorul Oficial, printr-o Ordonanta de urgenta emisa de Victor Ponta, a trecut in subordinea Guvernului. De ce? Numai primul ministru stie. Intrebarea legitima a celor care platesc aceasta noua taxa (ca asa a vrut Camera Deputatilor si, mai nou, Guvernul), este: ce avea de a face Parlamentul si acum Guvernul cu Monitorul Oficial