România are una dintre cele mai subdezvoltate infrastructuri logistice din Europa
Cheltuielile logistice ridică preţul final al produselor importate cu 10-15%
Lipsa facilităţilor fiscale şi a personalului calificat descurajează investiţiile în infrastructură
Preţul final al produselor pe care românii le cumpără din magazine, în special cele importante, este mai mare decât ar trebui, din cauza unei infrastructuri logistice şi de transport deficitare. În aceste condiţii, costurile logistice reprezintă o cotă importantă din preţul final al produselor comercializate, ceea ce ne face să cumpărăm mai scump decât nemţii sau olandezii, este de părere directorul general al companiei KLG Logistics, Dragoş Geleţu.
Potrivit acestuia, lipsa infrastructurii, lipsa facilităţilor fiscale şi a angajaţilor specializaţi împiedică investiţiile în proiecte logistice şi totodată duc la o majorare cu 10-15% a preţurilor finale ale produselor comercializate în România. "Continuăm investiţiile, dar din păcate România este în urmă. Dacă vorbim de investiţii, trebuie să ne uităm la mai mulţi factori. În primul rând la infrastructură - autostrăzi, terminale, calea ferată, infrastructura intermodală. Toate acestea lipsesc. De asemenea este importantă infrastructura soft, adică tot ce înseamnă partea de fiscalitate, legislaţie, vamă, aportul pe care îl putem avea aici, astfel încât să facilităm importurile, dar şi partea comercială, respectiv marketingul, promovarea. Alt factor care trebuie luat în calcul este cel educaţional, pentru că în afara asociaţiilor de profil şi câţiva antreprenori care ţin cursuri de specialitate nu există partea educaţională", a declarat, într-o conferinţă, Dragoş Geleţu, director general KLG Logistics România, informează Mediafax.
El crede că este un moment oportun pentru ca autorităţile să sprijine acest domeniu. "Există fundamente