* e corect şi răspunsul "predicativă", a decis ministrul Educaţiei, care a şi transmis o notă internă în teritoriu, prin care a obligat profesorii de limba română să reevalueze lucrările şi să puncteze un răspuns despre care ei susţin ferm că e greşit * cadrele didactice spun că propoziţia în cauză, "ceea ce îi jenează" este cert subiectivă şi aduc argumente de necontestat * deşi programul de corectare a fost dat peste cap, graficul desfăşurării Evaluării naţionale şi admiterii la liceu rămâne neschimbat
Subiectiva e şi predicativă. Aşa a decis, în final, ministrul Educaţiei, Liviu Pop, sfidând logica şi bunul simţ, furând meritele sutelor de elevi care au ştiut răspunsul corect şi umilind sute de profesori pe care i-a pus să acorde punctaj pentru răspunsul greşit "predicativă".
Imediat după ce s-au aflat subiectele de la Evaluarea naţională la limba şi literatura română, a fost evident pentru toată lumea că cerinţa cea mai dificilă a fost cea în care se solicita precizarea felului unei propoziţii, un subiect de fineţe, care valora 0,6 puncte tocmai pentru diferenţierea elevilor buni de cei foarte buni. Pentru că nici unii dintre profesori nu erau siguri de răspuns, scandalul a fost gata. Deja marţi dimineaţă, o delegaţie de 30 de părinţi, cu o petiţie semnată on-line de alte 20.000 de persoane, solicita ministrului revizuirea baremului, spunând că la itemul respectiv, dacă se schimba topica propoziţiei, subiectiva putea deveni predicativă şi că cei mai deştepţi copii aşa au gândit. Cu tot scandalul, marţi, la ora 16.00, ministrul Educaţiei a programat o conferinţă de presă şi a anunţat clar că subiectiva e subiectivă, deci baremul este corect. În toată ţara s-a mers mai departe cu evaluarea la limba română, s-au pus note, s-au desigilat lucrări, s-au completat borderouri. Totul trebuia să fie gata joi, iar lucrurile se derulau conform graf