După doi ani de amânări, ministrul transporturilor anunţase că autostrada Bucureşti-Ploieşti se va deschide, în sfârşit, pe 30 iunie. Cu două zile înainte de data-limită, adică ieri, hop!, s-a modificat schimbarea... Inaugurarea s-a mai amânat iar cu o lună. După doi ani de amânări, ministrul transporturilor anunţase că autostrada Bucureşti-Ploieşti se va deschide, în sfârşit, pe 30 iunie. Cu două zile înainte de data-limită, adică ieri, hop!, s-a modificat schimbarea... Inaugurarea s-a mai amânat iar cu o lună.
Autostrada Bucureşti- Ploieşti (A3) avea termenul contractual de predare anul 2010, dar acesta a fost amânat, apoi întârzierea a fost prelungită şi tot aşa...
Doar în anul 2012, şoferii au luat deja două ţepe, cea din 15 mai şi cea de ieri. Ministrul transporturilor, Ovidiu Silaghi, a promis, ieri, de la faţa locului că vom putea circula pe noua şosea doar după 1 august, deoarece “siguranţa circulaţiei nu ne permite să dăm drumul traficului”.
Îi spunem şosea, deoarece nici în august, A3 nu va avea statut de autostradă, adică vom circula cu unele restricţii de viteză, ale căror limite nu au fost lămurite. În timp ce Mihai Başulescu, director general al Companiei Naţionale de Autostrăzi (CNADR), a spus ieri că vom merge cu peste 100 de kilometri la oră, Poliţia Rutieră a înaintat o altă viteză maximă: 80 de kilometri la oră.
De asemenea, A3 nu va avea, nici în august, facilităţile standard ale unei autostrăzi, la care se va lucra până la un moment nedefinit. Sperăm că acesta va fi înainte de sfârşitul lumii...
“Este în interesul constructorilor să termine cât mai repede, pentru că primesc amendă de 75.000 de lei pentru fiecare zi de întârziere şi s-au strâns deja 14,5 milioane de lei”, a mai spus ministrul Silaghi. Penalităţile au început să se strângă din 15 decembrie, când, conform anexelor contractuale, autostrada trebuia desch