Apple, Microsoft şi Google încearcă să-şi caute o nişă, unii mizează pe grafică şi design, alţii pe mobilitate sau preţ mic. GOOGLE NEXUS
Sursa: REUTERS
Fiecare dintre giganţii IT care au construit sistemele de operare pentru dispozitivele mobile încearcă să ia o felie cât mai mare din tortul cotelor de piaţă.
Prezentarea tabletei Surface Microsoft de săptămâna trecută şi lansarea Google Nexus 7, de ieri, anunţă o luptă dură în trei, în care e inclusă şi Apple. Duelul e sistemul de operare, cât şi pe zona de gadgeturi. Chiar dacă sunt nişte coloşi ai tehnologiei, dacă unul nu ţine pasul cu ceilalţi, e ameninţat cu dispariţia.
Dacă facem o analiză a prezentărilor din timpul lansărilor făcute de Apple, Microsoft şi Google descoperim că fiecare încearcă să-şi direcţioneze produsele spre un anumit segment de utilizatori.
Apple iPad. Design-ul, grafica şi entertaimentul sunt primordiale. Răzvan Baraitaru, unul dintre administratorii companiei producătoare de jocuri Revo Solutions, care a şi fost pe scena prezentării Noului iPad, a spus că majoritatea producătorilor de aplicaţii multimedia îşi lansează produsele pe gadgeturile Apple.
iPad este tableta cu unul dintre cele mai spectaculoase display-uri şi se consideră că design-ul a fost copiat de mai multe gadgeturi.
Microsoft Surface. Office, tehnoredactare, Excel. PC portabil. La prezentarea Surface Pro s-a insistat pe faptul că va veni cu Microsoft Office preinstalat, că vei putea pune şi softuri de PC şi că poate fi folosită atât la birou cât şi acasă, ca orice computer.
Google Nexus 7. Mobilitatea la preţ mic. Aproape că au fost ignorate detaliile tehnice ale tabletei Nexus atunci când s-a aflat preţul de doar 199 de dolari.
Cu acest gadget, cei de la Google mizează pe popularitatea Androi