Directorul general al Royal Bank of Scotland (RBS), Stephen Hester, a anunţat vineri că renunţă la bonusurile aferente acestui an, asumându-şi consecinţele unui virus informatic care a afectat milioane de clienţi timp de peste o săptămână, transmite AFP.
Hester, care a renunţat sub presiune politică şi la bonusurile pentru 2011, a indicat că pentru acest an "nu merită şi nu va primi beneficiile".
Anunţul a avut loc în timp ce RBS încearcă de peste o săptămână să elimine consecinţele unui virus informatic care a împiedicat majoritatea celor 15 milioane de clienţi să retragă bani sau să facă transferuri.
Hester a recunoscut că există în prezent "o mare emoţie" faţă de sectorul serviciilor financiare.
"Bancherii au crezut că sunt stăpânii universului, când ar trebui să fie în slujba clienţilor", a menţionat el.
Aceste comentarii au fost făcute după ce guvernatorul Băncii Angliei, Mervyn King, a pus în discuţie "cultura" băncilor britanice, afirmând că "ceva a mers prost şi este necesară o schimbare reală".
Consecinţele virusului informatic au scos la iveală o serie de nereguli în cadrul RBS.
O altă mare bancă britanică, Barclays, este la rândul ei în centrul unui scandal privind manipularea dobânzilor interbancare, fiind penalizată cu 290 milioane de lire sterline (453 milioane dolari), iar între alte bănci investigate se află şi RBS.
Directorul general al Royal Bank of Scotland (RBS), Stephen Hester, a anunţat vineri că renunţă la bonusurile aferente acestui an, asumându-şi consecinţele unui virus informatic care a afectat milioane de clienţi timp de peste o săptămână, transmite AFP.
Hester, care a renunţat sub presiune politică şi la bonusurile pentru 2011, a indicat că pentru acest an "nu merită şi nu va primi beneficiile".
Anunţul a avut loc în timp ce RBS încearcă de peste o săptămână să elimine cons