„Expoziţia internaţională de artă modernă” din 1913, intrată în istorie cu numele de „Armory Show”, după numele cazărmii new-yorkeze în care a fost găzduită, este considerată ca un punct unghiular al relaţiei publicului american cu arta post-realistă.
Adevărul este însă că, în pofida „scandalului” legat de prezenţa în expoziţ ie a unor lucrări precum Domnişoara Pogany sau Nud coborând scara (Delaunay) doar o mică parte a creaţiilor expuse au reprezentat cu adevărat avangarda europeană de la început de secol al XX-lea. Mai mult, publicitatea de care s-a bucurat manifestarea şi apetitul american pentru delimitări clare au ascuns întrucâtva eforturile unor colecţionari din Lumea Nouă de a promova, înainte de 1913, schimbă rile radicale din arta europeană.
Alfred Stieglitz (1864-1946) a fost unul dintre cei mai originali creatori din istoria artei fotografice americane. „Stieglitz şi artiştii săi – de la Matisse la O’Keeffe”, o recentă expoziţie organizată de Muzeul Metropolitan, nu a fost însă dedicată realizărilor sale artistice ci activităţii sale de colecţionar şi impresar.
În 1905, Stieglitz a deschis, la numărul 291 de pe Fith Avenue, o mică galerie în care a expus iniţial doar fotografii ale grupului „Photo- Secession” din care făcea parte. În 1908 însă, Edward Steichen, celălalt vârf de lance al începuturilor fotografiei americane, revine de la Paris cu un portofoliu de desene de Henri Matisse. Stieglitz le expune imediat şi succesul acestei prime expoziţii personale a lui Matisse în afara Franţei duce la o schimbare radicală a profilului galeriei. Între 1909 şi 1917, când „291” este închisă, doar 6 dintre cele peste 60 de expoziţii au fost dedicate artei fotografice... Ajutat de Steichen şi de graficianul mexican Marius de Zayas, Stieglitz defineşte pentru publicul american prin manifestările pe care le organizează – desene de