Niponii de la Mazda au din acest an în portofoliu un SUV compact surprinzător de agil, cu un design aparte și un spațiu interior demn de invidiat
Probabilitatea ca un producător auto cu renume să lipsească din lupta pentru clienții din segmentul vehiculelor sport-utility compacte tinde spre zero. De la BMW la Volkswagen și de la Citroën la Toyota, toate mărcile importante au în portofoliu un astfel de vehicul, cu ajutorul căruia speră să cucerească o cotă cât mai mare de piață într-un segment care a depășit 600.000 de clienți doar pe continentul european. Pornind și ei de la ideea că o zonă a pieței cu un potențial atât de mare nu poate fi ignorată, japonezii de la Mazda au lansat modelul CX-5, un vehicul care poate aborda fără mari probleme drumurile neamenajate, dar se simte mult mai bine în aglomerările urbane sau pe șosele.
Ajuns, mai întâi, pe piața europeană doar în variante alimentate cu benzină, CX-5 se laudă din această primăvară și cu un propulsor diesel care dezvoltă 150 CP sau 175 CP. Versiunea testată de Capital, CX-5 Revolution 4WD, dotată cu propulsorul de 2.0 litri alimentat cu benzină a demonstrat că niponii chiar au motive să aspire la un loc important în segment. În ciuda faptului că au de înfruntat o concurență acerbă, ai căror principali exponenți sunt în acest an Volkswagen Tiguan, Hyundai ix35, Ford Kuga, KIA Sportage și Mitsubishi ASX.
Cu astfel de opozanți este limpede că Mazda CX-5 nu are o sarcină ușoară și că trebuie, prin orice mijloace, să fie „diferită“. Ușor de zis, dar greu de realizat, ținând cont că mașinile seamănă tot mai mult între ele, acest deziderat a fost atins în majoritatea punctelor esențiale de către inginerii și designerii niponi.
Încă de la prima vedere, CX-5 are un aer aparte. Designul exterior respectă așa-numitul limbaj „KODO“, grație căruia mașina ar trebui să pară în mișcare chiar și atunci câ