Se anunţă concurenţă interesantă pentru modelele premium europene. Lexus şi-a prezentat cea de-a patra generaţie GS, o maşină care nu are cum să nu te impresioneze. Stă foarte bine la aspectul general, de fapt arată excelent şi atrage imediat atenţia, nelăsând dubii că este o maşină specială. Iar acest lucru a fost realizat în condiţiile în care vorbim de design exterior şi interior complet nou, aliniat filozofiei de design L-finesse. Grila frontală este acum mai agresivă şi dă noului model un aspect puternic şi impozant. Senzaţia este respectată şi de liniile generale ale vehiculului, chiar dacă lungimea sa este acum mai scurtă cu zece centimetri decât la generaţia anterioară.
La interior, habitaclul are cu design ergonomic, orientat în jurul şoferului. Aşa cum îi stă bine unui model premium, maşina oferă confort maxim pasagerilor. Planşa de bord este divizată în două zone distincte. În prima sunt afişate informaţiile pe un ecran LCD de 12,3 inch, ceea ce reprezintă de fapt cele mai mari dimensiuni pentru un screen montat pe un model de serie până în prezent! Cea de-a doua zonă conţine butoanele pentru diverse funcţii.
Pentru piaţa românească, motorizările sunt două. GS 250 vine cu un propulsor V6 pe benzină de 209 CP, şi GS 450h, cu sistem hibrid, care duce puterea totală la 345 CP. Este cea de-a doua versiune a sistemului Lexus Hybrid Drive, fiind format dintr-un motor termic de 3.5 litri (292 CP), asistat de unul electric, care duce puterea la valoarea finală. Am avut şansa de a testa această motorizare pe circuitul de la Amckart de lângă Bucureşti. Puterea este transmisă prin intermediul unei cutii de viteze automată cu variaţie continuă, dar există şi posibilitatea de a schimba manual şase trepte create artificial. Schimbarea treptelor se poate face prin intermediul levierului sau prin clapetele de pe volan. În acelaşi timp, GS 250 foloseşte o cu