Campionatul European de fotbal care tocmai s-a incheiat a aratat inca o data ca balonul rotund atrage tot mai multi bani, cifrele de bilant fiind superioare editiei precedente, si totodata impulsioneaza activitati conexe, in special in turism, media si infrastructura.
Spania a castigat duminica seara Campionatul European de fotbal 2012, dupa ce a invins Italia in finala cu scorul de 4-0, prin golurile inscrise de Silva, Jordi Alba, Torres si Mata.
Ibericii reusesc astfel o performanta unica: trei turnee finale consecutive in care termina invingatori, dupa ce au triumfat si la CE 2008 (1-0 in finala cu Germania) si la Campionatul Mondial din 2010 (1-0 in finala cu Olanda).
Germania (sub denumirea RFG) are in palmares trei finale consecutive, dar din care a castigat numai doua (3-0 cu URSS la CE 1972 si 2-1 cu Olanda la CM 1974). Nemtii au capotat in fata Cehoslovaciei, la CE 1976, dupa executarea loviturilor de departajare.
Veniturile totale realizate in urma organizarii Euro 2012 se ridica la 1,6 miliarde de euro, potrivit unui studiu realizat de Universitatea din Kiev si publicat in presa internationala.
Castigurile provin din vanzarile de bilete la meciuri, drepturi de televiziune, turism, industria de restaurante, sponsori, telecomunicatii, servicii de Internet.
Organizatorii au estimat un numar total de 1,4 milioane de turisti in cele doua tari gazda, industria de profil aducand 152 milioane de euro in Ucraina si 194 milioane de euro in Polonia.
Editia anterioara, cea din 2008, a inregistrat venituri de 1,3 miliarde de euro si un profit net de 700 milioane de euro.
Pentru privilegiul de a fi una dintre tarile organizatoare, Polonia a investit o suma imensa, 20 miliarde de euro, din care 60% in autostrazi.
Dar polonezii nu regreta. Bucuros ca datorita Campionatu