Alegerile locale desfăşurate la începutul lunii iunie în România au arătat o creştere uşoară a interesului faţă de proiectele legate de transportul cu tramvaiul în discursurile politice, în programele candidaţilor dar şi în voturile electoratului, în comparaţie cu alegerile de acum patru ani.
Potrivit Club Feroviar, în oraşe precum Aradul, Iaşiul sau Clujul, care desfăşoară sau au în plan mari proiecte de modernizare ale infrastructurii sau achiziţii de tramvaie noi, primarul sau gruparea politică câştigătoare este aceeaşi care a iniţiat aceste proiecte, dar nu acelaşi lucru s-a întâmplat în oraşe cum ar fi Timişoara, Galaţi sau Craiova. La Timişoara, Gheorghe Ciuhandu, primar în ultimele cinci mandate, sub care s-au lansat proiectele de modernizare a infrastructurii, nu a mai candidat. Recent, Consiliul local aprobase un împrumut de 50 de milioane de euro pentru achiziţionarea de tramvaie noi. Alesul Nicolae Robu nu a fost de acord cu achiziţionarea de tramvaie noi, declarând că nu este o prioritate şi că e mult mai important ca Timişoara să reabiliteze termic toate clădirile decât să cumpere tramvaie. La Arad, unde Gheorghe Falcă a fost reales pentru un al treilea mandat, proiectele legate de tramvai sunt bine văzute de toţi politicienii. Aradul este unul din oraşele cu cel mai mare grad de reabilitare a liniilor de tramvai şi are deja asiguraţi bani pentru achiziţie de tramvaie noi şi modernizare a depoului printr-un împrumut de zece milioane de euro de la BERD. Opozanţi ai actualului primar au susţinut şi ei că este nevoie de tramvaie noi, dar şi de extinderi, şi că se poate face mult mai mult în acest sens.
Clujul are tramvaie noi şi infrastructura în curs de modernizare, dar are în plan şi alte modernizări şi extinderi şi probabil şi alte achiziţii de tramvaie vor urma. Emil Boc, ales la Cluj ca primar, a avut un punct special dedicat transportului