Industria publicitară este plină de reclame reuşte, dar şi de reclame care pot schimba societatea.
Campania anti-HIV a celor de la Benetton, de pildă, a sensibilizat lumea, la începutul anilor '90, cu privire la această boală. Altele, deşi au trecut neobservate la momentul lansării, au făcut furori ani mai târziu.
Business Insider a realizat o listă a campaniilor publicitare care au schimbat lumea.
Coperta revistei „London Opinion”, lansată în anul 1914, care anunţa că Lord Kitchener caută recruţi, a dat naştere unei înrolări masive la începutul Primului Război Mondial.
Inspiraţi de campania britanicilor, americanii au lansat o campanie în acelaşi scop, în 1917, pe care au numit-o „Unchiul Sam te vrea”.
Campania Listerine, lansată în 1924, a făcut celebră zicala: „Adesea domnişoară de onoare, dar niciodată mireasă”.
Campania „Păstrează-ţi calmul şi mergi mai departe” a fost concepută de guvernul britanic, în timpul invaziei naziste, dar a ajuns să fie difuzată abia în timpul recesiunii din anul 2008.
Campania „Un diamant este pentru totdeauna” a fost sloganul care a redefinit conceptul de logodnă. Totodată, campania a fost punctul de pornire pentru un film cu James Bond, dar i-a inspirat şi pe Shirley Bassey, respectiv pe Kanye West.
„Oferă-ţi o pauză de cafea”, este campania celor de la Pan American Coffee Bureau, care a conceptualizat, în anul 1952, un obicei pe care oamenii îl practică de veacuri.
Volkswagen a revoluţionat industria advertising-ului odată cu lansarea, în 1959, primului afiş care pune accent pe imagine, nu pe textele lungi, după cum se obişnuia până atunci.
Spotul lansat în 1964 de Lyndon B. Johnson, contracandidatul lui Barry Goldwater în cursa pentru alegerile prezidenţiale, este un atac politic la adresa celui din urmă. Fetiţa din imagini