Adrian Păunescu (1943-2010) a iubit cu tot atâta patimă cu câtă şi-a scris poeziile. Marele poet “a înșirat” cu femei în toate oraşele mari ale țării, susţine Cornel Diaconu, regizorul filmului despre Cenaclul Flacăra, “Te salut, generaţie-n blugi!”. Cum a jonglat cu acestea şi, mai ales, cum de nu le-a încurcat între ele, rămâne un mister. Ce este cert însă e că “Bardul”, care a plecat dintre noi în urmă cu doi ani, a scris multe versuri nemuritoare inspirat de pasiunea pentru iubitele sale. Adrian Păunescu (1943-2010) a iubit cu tot atâta patimă cu câtă şi-a scris poeziile. Marele poet “a înșirat” cu femei în toate oraşele mari ale țării, susţine Cornel Diaconu, regizorul filmului despre Cenaclul Flacăra, “Te salut, generaţie-n blugi!”. Cum a jonglat cu acestea şi, mai ales, cum de nu le-a încurcat între ele, rămâne un mister. Ce este cert însă e că “Bardul”, care a plecat dintre noi în urmă cu doi ani, a scris multe versuri nemuritoare inspirat de pasiunea pentru iubitele sale.
Libertatea: S-a spus, de-a lungul timpului, că poetul Adrian Påunescu a iubit o sumedenie de femei frumoase, multe dintre ele inspirându-l în creaţia sa literară. Pentru că aţi petrecut ani buni în preajma lui, puteţi confirma existenţa acestor iubiri? A cucerit el atât de multe femei cum s-a spus?
Cornel Diaconu: Cred că era mai mult viceversa, ele l-au cucerit pe el. Adrian Păunescu era ca un copil mare. Dacă îi spunea cineva o vorbă frumoasă, din tot sufletul, se topea imediat. Nu-l mai recunoşteai. Între anii 1980-1983, când am realizat filmul despre Cenaclul Flacăra, gândisem o secvenţă interesantă pe care să o includem în film. Voiam să convoc la o întâlnire toate iubitele lui din acea perioadă. Erau iubiri de top, femei la care el a ţinut foarte mult. Planificasem ca revederea să aibă loc în Ardeal. Multe din cele contactate au răspuns pozitiv, numai că producţia filmului f