Semnături de cea mai mare importanţă pot fi cumpărate începând cu preţuri de 500 de euro dacă este vorba despre lucrări de grafică, desen, stampă sau afiş
O mie de euro este un preţ de referinţă în jurul căruia se plasează multe dintre lucrările de grafică-desen prezente în oferta curentă a galeriilor de artă şi în licitaţii. Chiar atunci când este vorba despre nume de primă importanţă ale picturii româneşti (Grigorescu, Tonitza, Baba, Ressu, Petraşcu, Pallady), există opere ale acestora în jurul pragului de 1.000 de euro, uneori şi sub acest prag.
Pentru marile colecţii, dar şi pentru cei în căutarea unui cadou interesant, Tonitza este autorul perfect. Lucrările sale sunt disponibile şi la preţuri foarte mari, şi la preţuri foarte mici, în funcţie de compoziţie, dimensiuni şi materialele folosite. Ultimul Tonitza vândut sub 1.000 de euro a fost, conform catalogului Tudor-art, „Două prietene“, creion şi laviu pe hârtie adjudecat cu 800 de euro la sfârşitul lui mai. La licitaţiile organizate în acest an au fost vândute 19 lucrări în tehnică minoră semnate de Tonitza, cu un preţ brut mediu pe lucrare de 1.613 euro. Cota este influenţată de două lucrări în guaşă şi pastel care s-au apropiat de 5.000 de euro fiecare. Un alt mare pictor cu multe vânzări de grafică este Theodor Pallady. Pentru el au fost înregistrate zece vânzări în prima parte a anului, cu preţuri între 800 şi 2.200 de euro.
„Decapotabilele“ graficii
Cele mai scumpe lucrări de grafică sunt guaşele şi pastelurile, apoi acuarela, tuşul, creionul. Urmează genurile reproductive (litografie, acvaforte, stampă, gravură), lucrări realizate în serii mici, cel mai adesea semnate, dar care nu sunt unicate. Ştefan Luchian şi Iosif Iser sunt campionii segmentului „alte tehnici picturale“, pastelurile lui Luchian fiind preţuite aproape la fel de bine ca pictura în ulei. Recordul este de 85.