La nici 50 de kilometri depărtare de Capitala României există încă drumuri judeţene din pământ, ca în Evul Mediu. Conform normativelor de specialitate, pe un drum judeţean trebui să se poată rula în condiţii de siguranţă cu viteza de 50 de kilometri pe oră, cel puţin. Să nu încercaţi să verificaţi acest normativ pe DJ 1001D din Ilfov,sau pe DJ 411 şi DJ 603 din Giurgiu... La nici 50 de kilometri depărtare de Capitala României există încă drumuri judeţene din pământ, ca în Evul Mediu. Conform normativelor de specialitate, pe un drum judeţean trebui să se poată rula în condiţii de siguranţă cu viteza de 50 de kilometri pe oră, cel puţin. Să nu încercaţi să verificaţi acest normativ pe DJ 1001D din Ilfov,sau pe DJ 411 şi DJ 603 din Giurgiu...
Din punctul de vedere al calităţii, în România există opt categorii de drumuri publice şi cinci clase tehnice. Drumurile Judeţene sunt, conform normativului tehnic din 27.01.1998, de categoria a şasea şi, în funcţie de viteza de rulare proiectată, pot fi de clasa tehnică a II-a, pe care se poate rula în siguranţă cu 100 de kilometri pe oră, de clasă a III-a, pentru 80 de kilometri pe oră, clasa a IV-a, 60 de kilometri pe oră şi clasa a V-a, cu 50 de kilometri pe oră. Sub clasa a V-a nu există, teoretic, niciun drum public.
Mai mult, pe toate drumurile publice din România, inclusiv cele vicinale, ar trebui să putem circula, tot teoretic, cu cel puţin 50 de kilometri pe oră. Menţionăm că ceea ce îndeobşte este definit drept ”drum forestiere” nu intră în categoria drumurilor publice.
La nord de Bucureşti, pe DJ 101D, între satul Merii Petchii, comuna Nuci, şi intersecţia cu DJ 100B, pe o distanţă de aproximativ cinci kilometri, nu numai că nu poţi să rulezi cu viteza mai sus menţionată, dar dacă ţi la maşină, ar fi bine să nu o duci deloc acolo – adică e dezastru. Am solicitat lămuriri de la Consiliul Judeţ