Cum putem face mai mult marketing cu buget mai mic?... aceasta este intrebarea nu numai in Romania, dar si in Europa! Si aceasta a fost si tema Conferintei Europene de Marketing organizata de Consiliul International al Centrelor Comerciale (ICSC) la Budapesta, la inceputul lunii iunie 2012.
La Conferinta Europeana de Marketing a ICSC au participat peste 200 de manageri de centre comerciale, marketeri, asset manageri, dezvoltatori si investitori, toti membri ai ICSC. Solutiile miraculoase prezentate in cadrul conferintei vin pe 3 directii principale: Marketing Digital si Mobil, PR si Strategiile de targetare. Iata cele mai importante puncte atinse in timpul conferintei:
1. Viitorul este mobil. Viitorul este in mobile marketing, pe masura ce tot mai multi clienti utilizeaza smartphone-uri. O data cu cresterea tot mai mare a aplicatiilor pentru mobile (650.000 doar pentru iPhone), apar oportunitati uriase referitoare la aplicatii de marketing pentru mobile. Centrele comerciale vor urma acest megatrend. Cele mai multe malluri din Europa prezente la conferinta planifica sau deja pregatesc aplicatii mobile de marketing.
2. Mai mult content, mai putina media! Pentru centrele comerciale, Facebook este prima optiune cand vine vorba de social media, pentru ca are mai multa textura (text, dialog, imagine, video) fata de Twitter. Centrele comercial folosesc totusi si YouTube, Foursquare, Tumblr. Utilizarea social media a crescut in randul centrelor comerciale, deoarece poate fi usor de masurat: indicatori de engagement, numar de fani etc. Vreti marketing cu un buget mai mic? Atunci creati mai mult content, si faceti mai putina media!
3. Chiriasii mallurilor si social media. Retailerii sunt interesati de cat mai multe oportunitati de comunicare cu consumatorii, iar centrele comerciale trebuie sa ii atraga si in activitatile lor de social media. Totusi, pent