Mihail Başulescu, noul director al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), cu un buget de peste 2 miliarde de euro anul acesta, porneşte în noul mandat cu o serie de semne de întrebare care planează asupra sa. Noul director al companiei de drumuri a ocupat până recent o funcţie de conducere în cadrul constructorului Romstrade, controlat de regele asfaltului Nelu Iordache, care are contracte de sute de milioane de euro cu CNADNR.
"Nu am fost în consiliul de administraţie al Romstrade, nu sunt acţionar, din punctul meu de vedere nu există conflict de interese. În sistemul economic, mai ales acolo unde sunt puţini profesionişti, oamenii se plimbă dintr-un loc în altul. Câţi oameni care au lucrat sau lucrează în AND (Administraţia Naţională a Drumurilor, actualmente CNADNR - n. red.) nu lucrează sau au lucrat şi în firme de construcţii?", a declarat pentru ZF Mihail Başulescu, actualul director al CNADNR. El a precizat că în cadrul Romstrade ocupa funcţia de director pe probleme de proiectare, tehnice şi de calitate şi că a lucrat în cadrul companiei controlate de Nelu Iordache în perioada 18 octombrie 2011 - 16 mai 2012.
Başulescu a încasat anul trecut un salariu de peste 57.000 de lei (circa 13.500 de euro) de la Romstrade, potrivit informaţiilor care apar în declaraţia de avere a soţiei sale, care ocupă postul de director economic în cadrul Monitorului Oficial.
Ministrul transporturilor Ovidiu Silaghi a evitat să comenteze la finalul săptămânii trecute numirea lui Başulescu în fruntea companiei de drumuri.
Romstrade a încasat anul trecut aproape 110 milioane de euro de la CNADNR, fiind a doua cea mai bine plătită companie românească, pentru 22,2 kilometri din autostrada Nădlac-Arad, lucrări de reabilitare, modernizări şi întreţineri multianuale ale şoselelor. CNADNR este astfel principalul client al Romstra