„Adevărul“ a testat modelul Ford Focus cu noul său motor cu trei cilindri şi de doar un litru, EcoBoost, construit chiar la uzina din Bănie.
Alesul meu a fost un Ford Focus Hatchback, echipat cu motorul EcoBoost în varianta sa de top, aceea de 125 de cai-putere. Motorul cu turbocompresor şi injecţie directă este, de asemenea, disponibil pe modelul Focus într-o versiune de 100 de cai-putere.
Ford anunţă că modelul Focus cu motor EcoBoost 1,0 litri înregistrează standarde de performanţă similare modelelor echipate cu motoare diesel, datorită unui cuplu motor constant de 170 Nm între 1.400 rpm şi 4.500 rpm. Am încercat şi varianta diesel 1,6, dar şi 1,6 aspirat pe benzină, tot pe gama Focus, şi pot spune că noul motor de un litru cu turbină are performanţe similare.
Dacă vă veţi obişnui cu ideea că aveţi doar trei cilindri sub capotă, cu zvâcnirea motorului de la pornire, dar şi cu schimbatul vitezelor între 3.000 şi 4.000 de turaţii, noul motor vă va convinge.
Mai economic
Motorul EcoBoost de 1,0 litri ilustrează cât de mult Ford şi întreaga industrie auto au reuşit să îmbunătăţească în mod continuu motorul cu ardere internă, o tehnologie utilizată de peste un secol.
De exemplu, motorul de 2,9 litri care propulsa legendarul Model T avea un consum de combustibil de 11,3l/100 km, oferind 20 CP - cifre care erau impresionante la vremea lor. Motorul primei generaţii de Ford Fiesta din 1976, cu o capacitate cilindrică de 957cc, avea aproximativ aceeaşi cilindree ca motorul de 1,0 litri EcoBoost. Cu toate acestea, EcoBoost are cu 64% mai multă putere şi un consum de combustibil cu 38% mai mic. Motorul EcoBoost de 1,0 litri a fost dezvoltat de experţii Ford din Europa, inclusiv ingineri de la Centrul Ford de Cercetare Europeană si Inginerie Avansată din Aachen, Germania, dar şi de la Centrul Tehnic din Dunton, Ma